Posted by: zawmyohtet123 | September 12, 2010

လွ၀ိုင္းသို႕ေပးစာမ်ား (4)

သို႔္

လွ၀ိုင္းေရ

ဒီတစ္ေခါက္ေတာ့ ငါတို႔က်ာင္းရဲ႕အေၾကာင္းကိုေျပာျပမယ္ ။နားေထာင္ခ်င္လား။ နားမေထာင္ခ်င္ရင္လည္း ၊ ကိုယ္ဘာကို ဖတ္ေတာ့ကြာ …ေနာ္ ။

အခ်ိန္သိပ္မေလးစားတာကေတာ့ အရင္တစ္ပတ္ေရးတဲ႔စာထဲမွာပါသြားျပီးျဖစ္တဲ့အတြက္ ထပ္မေျပာျပေတာ့ပါဘူး ။ ခုေျပာျပမွာက ငါ ခံတြင္းမေတြ႕   တ ဲ့ ငါတို႔ (နင္တို႔ရဲ႕ ႔ )ပညာေရး ပံုစံအေၾကာင္း ။

ခုငါတို႔စာသင္ခန္းပံုစံကို စေျပာျပမယ္ ။  ဒီစာသင္ခန္းကေတာ့ ငါ ေနာက္ဆံုးႏွစ္အပိုင္း(က) သင္တန္းတက္တုန္းက ငါနဖူးေတြ႕   ဒူးေတြ႕   ၾကံဳေတြ႕   ခဲ့ ရတဲ့ အခန္းပံုစံေပါ့ကြာ ။အခန္းက ေက်ာင္းသား (၃၀၀) နီးပါး ဆ႔ံတယ္။ထိုင္ခံုေတြကို ေဘး၀ဲယာနဲ႔အလယ္တန္းဆိုျပီး အတန္းၾကီး ၃ တန္းခြဲထားျပီး အျမင့္ပိုင္းကေန ေရွ႕ဘက္အနိမ့္ပိုင္းကိုေလ်ာဆင္းသြားတဲ့ပံုစံမ်ိဳးထားရွိတယ္။
စာသင္ခန္းရဲ႕ေရွ႕ထိပ္နားခံုေပၚမွာက projector တစ္လံုး ၊ နံရံမွာကပ္ထားတာကေတာ့ ပိတ္ျဖဴကားၾကီးတစ္ခု ၊ projector နဲ႕      စာသင္ရတယ္ဆိုေတာ့ ….ေတာ္ေတာ္အဆင့္ျမင့္မဲ့ပံုပဲလို႔ေတာ့တစ္ခါတည္းေကာက္ခ်က္မခ်
လုိက္နဲ႕အံုး ေနာ္…..။
အဲဒီ projector ၾကီးက ငါ့ထက္ေတာင္အသက္ၾကီးပံုရတယ္ ။ ျခဴျခာလုိက္တာလည္းမေျပာပါနဲ႕ေတာ့ ။ခဏခဏပ်က္တယ္ ။ခဏခဏ ေဆးကုေပးရတယ္ ..အဲေလ ျပင္ရတယ္ ။ အင္းငယ္ခ်စ္မို႔ထင္ပါရဲ႕ သူ႔ကို အျခားစက္အသစ္ေတြနဲ႕အစားထိုးဖို႕ဆိုတာေတြးေတာင္မေတြးၾကဘူးထင့္ပါ့ ။ အခန္းအျပင္ဘက္ကေန အတြင္းဘက္ကို လွမ္းေခ်ာင္းၾကည့္မယ္ဆိုရင္္ေတာ့ ေအာ္ေတာ္ေတာ္သားသားနားနားပါလားလို႕
ေတြးထင္ခ်င္စရာၾကီးလွ၀ိုင္းရ ။ ၀င္ထိုင္ျပီးစာသင္ၾကည့္မွနင္သိလိမ့္မယ္ ။ထိုင္ခံုေတြက .ယိုင္နဲ႕နဲ႕   ရယ္ ။ ရိုက္သံေတြကလညး္ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ထြက္ေနၾကၿပီ။ တေလာက ငါ lecture အျပီး ကိုယ္ကို ေဘးတုိက္ေရႊ႕   ျပီးျပန္အထြက္ ရွိစုမဲ့စု ပုဆိုးကြင္းတစ္ထည္ ျဗိျဗိပါေအာင္ျပဲ ခဲ႔ပါေပါ့လား လွ၀ိုင္းေရ။ အင္းဒါေလာက္ေကာင္းေနတာကိုပဲေက်းွဇူးတင္ရမယ္ ။

သူ႕ထက္ပိုဆိုးတာက အခန္းက ေလ၀င္ေလထြက္မေကာင္းဘူး ။ေလပန္ကာရွိေပမဲ့ လွ်ပ္စစ္မီးကလည္း တစ္ခါလာရင္ မီးခဲေပၚယင္နားသေလာက္ၾကာတာမို႕ ေလပန္ကာကမရ။ေလပူေတြကအခန္းတြင္းေအာင္း အတြင္းကေလအျပင္ကိုမထြက္၊ အျပင္ကေလတိုက္ေနရင္ေတာင္ ၀င္စရာအေပါက္မရွိေလာက္ေအာင္ အေဆာက္အဦးကခံေန။၇ာသီကေနြရာသီၾကီး။ေခၽြးေတြျပိဳက္ျပိဳက္က်ေအာင္ပူတယ္။လွ်ပ္စစ္မိးမလာလို႔       မုိက္ကရိုဖုန္းကလည္းအသံမထြက္ ။ ဆရာအသံကိုလည္း ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕တြတ္ထိုးသံကလြမး္။ ေခၽြးတစိုစို အနံ႕အသက္ကလည္း မေကာင္း…အားၾကီးစိတ္ညစ္စရာေကာင္းတာပဲ လွ၀ို္င္းရာ ။ဘာမဆုိညာမဆိုင္ မီးေနသည္အမ်ိဳးသမီးေတြကိုေတာင္ စိတ္ထဲကက်ိတ္ခ်ီးက်ဴးမိရဲ႕ ။

စာသင္ၾကားတဲ့ေန၇ာမွာ ဒီအေဆာင္အေယာင္ေတြဟာ သိပ္အေရးမပါသေယာင္ရွိေပမဲ့ တကယ္တမ္းၾကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးအေရးပါတာေတြ႕ရတယ္။   နင္သိတဲ့အတိုင္းပဲေလ
ငါတို႕ဦးေႏွာက္ဆိုတာက ေအာက္စီဂ်င္ေကာင္းေကာင္းရမွ ေခါင္းကၾကည္ၾကည္လင္လင္ရွိတာ ၊ေခါင္းၾကည္မွ စာကိုအာရံုစိုက္နုိင္တာမို႔လား။ ဒါမွ အတန္းတက္ရတာ လက္ခ်ာလုိုက္ရတာ အက်ိဳးရွိမယ္ေလ။ ခုေတာ့ အခန္းက ေလ၀င္ေလထြက္ကမေကာင္း၊ ပူကပူေလာင္ေလာင္ကေလာင္နဲ႕ ဆိုေတာ့ ေခါင္းကမၾကည္လင္ေတာ့ဘူး။ စာကိုလည္းသိပ္ျပီးအာရံုမစိုင္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ တခါတေလမ်ားဆို ငိုက္ေတာင္ငို္က္ခ်င္လာတယ္ ။အဲဒါ ဦးေႏွာက္ကို ေအာက္စီဂ်င္အေ၇ာက္နည္းတာလည္းပါတယ္။(ေက်ာင္းသားစိတ္၀င္စားေအာင္မသင္တတ္တာလည္းပါတယ္)

အခန္းတြင္းအပူခ်ိန္ကလည္းအေရးၾကိးတယ္။ ေခါင္းကပူလာရင္ဘာကိုမွမွတ္လို႔မရေတာ့ဘူး။
တစ္ခါတစ္ေလစာသင္ခန္းထဲ၀င္ထုိင္ရမွာေတာင္ေၾကာက္လာတယ္ ။ပူလြန္းအုိက္လြန္း အသက္ရႈမ၀လြန္းလို႔ပါ ။ဒီအခန္းထဲခႏၱာကိုယ္ပင္ပန္းဆင္းရဲခံျပီး၀င္ထုိင္ေနမဲ့အစား aircon တပ္ထားတဲ့ game ဆိုင္မွာသို႔ ခပ္ေအးေအးတစ္ေနရာမွာ သြားထုိင္ေနတာမွ ပိုေကာင္းလိမ့္အံုးမယ္လို႔ေတြးမိသူေတြကလည္းနည္းမည္မဟုတ္ပါ ။
စာသင္ခန္းတစ္ခုဟာ ေက်ာင္းသားလာခ်င္ေအာင္ဆြဲေဆာင္ထားတဲ့ေနရာျဖစ္ေနေအာင္ စီမံထားရင္ပိုမေကာင္းဘူးလားေနာ္ ။

စာသင္ၾကားပံုနဲ႔ပတ္သက္ျပီးေတာ့လည္းၾကည့္လုိက္ပါအံုး ။
စာသင္ေကာင္းတဲ့ဆရာကလည္းရွားတယ္ ။ ငါ့အေနနဲ႕ကေတာ့ ဆရာတစ္ေယာက္အသင္အျပေကာင္းမေကာင္းကို ေတာ္မေတာ္ကို အဓိပၸါယ္ဆိုလိုရင္းနားလည္ရံုသာ သင္ျပတတ္ရံုနဲ႕ငါမတုိင္းတာဘူး ။ ေတြးေခၚပံုေတြးေခၚနည္း ကို လမ္းညႊန္ျပသေပးတဲ့သူကို သာ စာသင္ေကာင္းတဲ့ဆရာလုိ႕ငါကသတ္္မွတ္ေတာ့….အင္းစာသင္ေကာင္းတဲ့ဆရာကလည္း လက္ခ်ိဳးေရလို႔ရတယ္ ။အင္း အဲဒီလိုဆရာရဲ႕သင္နည္းကို ႏွစ္ျခိဳက္သေဘာက်တဲ့ေက်ာင္းသားကလည္း အေတာ္နည္းပါတယ္ေလ ။

တစ္ခ်ို႕ဳဆရာေတြက သူ တို႔ဖတ္္ထားတဲ့စာေတြကို သဲၾကီးမဲၾကီးအန္ထုတ္ျပေနသလိုပဲ။ဘာမွစိတ္၀င္စားစ၇ာမေကာင္းဘူး။ စာၾကိဳးစားၾကသူေတြကေတာ့ တစ္လံုးရရႏွစ္လံုးရရ လိုက္မွတ္ၾကတယ္ ။  တစ္ခ်ို႕ၾကေတာ့လည္း အားနာလို႔မို႔ မ်က္လံုးၾကီးကို ဇီးကြက္လုိျပဴးထားျပီး လုိက္နားေထာင္တယ္ (ဘယ္ဘက္နားက၀င္ ညာဘက္နားကထြက္) ။တခ်ိဳ႕   ၾကေတာ့လည္းဆရာရွိမွန္းပင္မထင္ေတာ့ သူတို႔လုပ္ခ်င္၇ာလုပ္ေနၾကတယ္ ။ဒီလုိပံုစံသင္ၾကားနည္းမ်ိဳးကို one way teaching လို႔ေခၚတယ္။

One-way teaching ဟာထိေရာက္မူနည္းတယ္လို႔ငါေတာ့ျမင္တယ္ ။ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ ဆရာသူသိထားေတြကုိေရွ႕ေန အန္ထုတ္ျပသြားတယ္။ ေနာက္ကေက်ာင္းသားက ဆရာ့ႏႈတ္ကထြက္က်လာတဲ့ စကားလံုးေတြကို လိုက္လုိက္ေကာက္ျပီ ဦးေႏွာက္ထဲသုိထားၾကတယ္ ။ ကိုယ္တုိင္ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္မႈမရွိဘူး ။အလြန္ကိုpassiveဆန္တယ္ ။ဘာ excitement , motivation မွမရွိဘူး ။ေက်ာင္းသားကေရသာခိုေနလို႔ရတယ္ ။ သင္ျပေပးဖို႔က ဆရာ့တာ၀န္ ၊ နားေထာင္ေနဖို႔က ငါတို႔တာ၀န္လို႔ပဲ ေတြးၾကေတာ့တယ္။ ဆရာနဲ႕တပည့္ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးမႈမရွိိေတာ့ဘူး ။ lecture ျပီးလို႔ ဘာမ်ားေမးစရာရွိသလဲလို႔ ဆရာေမးရင္ မရွိိပါဆရာ ဆိုတာ ငါတို႔ေတြရဲ႕ လက္သံုးစကားျဖစ္ေနေလရဲ႕ ။ တကယ္က အားလုံးနားလည္သြားလို႔မဟုတ္ဘူူး ။ေမးခြန္းကိုေမးထုတ္တတ္ၾကေတာ့တာေလ ..။ ငါတို႔ကိုစဥ္းစားနည္းမွမေပးၾကတာ …။စဥ္းမွမစဥ္းစားခိုင္းတာ ။ငါတို႔ လည္းဘယ္စဥ္းစားေတာ့မွလည္း ။ ဘယ္လိုလုပ္ေမးခြန္းေတြ ေခါင္းကထြက္ေတာ့မွာလည္းေလ ..။

အင္းခုဒိစာကိုေရးေနရင္းကေန တစ္ခါကငါၾကည့္ခဲ့ဖူးတဲ့ lovestory from Harvard ဆိုတဲ႕ဇာတ္ကားကိုေျပသသတိရမိတယ္ ။ အဲဒီဇာတ္လမ္းထဲမွာ professor  ၾကိးက သူ႔တပည့္ ေက်ာင္းသာေတြကို လက္ေတြ႕ဘ၀မွာတကယ္ေတြ႕    ၾကံဳရတဲ႔ အမႈတစ္ခုကို ထုတ္ျပျပီး ေက်ာင္းသားေတြကိုလက္ေတြ႕ေျဖရွင္းခိုင္းတာ ။ေက်ာင္းသားေတြကိုတရားလိုဘက္ကေနေရွ႕ေန လိုက္ခိုင္းတယ္ ။ တရားလုိဘက္ကအေရးနိမ္႕သြားတယ္ဆိုရင္ပဲ ခု…တရားလိုဘက္ကရံႈးနိမ့္ေနပါတယ္ ။တရားလိုကို ကယ္ႏုိ္င္တဲ့သူရွိပါသလား…ဆိုျပီး သင္ေပးသြားတာ သိပ္လွတာပဲ။

ငါတို႔ေတြဟာစာအုပ္ကိုေက်ာ္ျပီးမၾကည့္တတ္ၾကတာ မထူးဆန္းေတာ့ပါဘူးေလ ။ ႏုိင္ငံျခားေရာက္ဆရာသမားတစ္ဦးေျပာျပခ်က္အရ……ငါတ္ို႔ျမန္မာႏုိင္ငံမွာစာသင္ရတာ အင္မတန္သက္သာတယ္ တဲ့ ။ဟိုႏိုင္္ငံမွစာသင္ရတာအရမ္းပင္ပန္းတယ္.။ ေဆာင္းတြင္းၾကီးမွာေတာင္    ေခၽြးျပန္ရတယ္ ။(ေလပံကာမရွိလို႔ ေတာ့မဟုတ္ပါ) ။အဲဒီကေက်ာင္းသားေတြက ဆ၇ာေတြေခၽြးျပန္ေလာက္တဲ့ ေမးခြန္းေတြေမးျပီး challenge လုပ္ႏုိင္တဲ့အရည္အခ်င္းရွိၾကတယ္။ သူတို႔ကိုယ္တုိင္ကလညး္ ဖတ္ထားေလ့လာထားတာ။ ဒီေတာ့ဆရာကလည္း (ေခၽြးမျပန္ခ်င္လို႔၊ သိခ်င္လို႕) စာေတြကို ေနာက္ဆံုး uptodate ေတြအထိ ႏွံ႔စပ္ႏိုင္သမွ်နွံ႕စပ္ေအာင္ ဖတ္မွတ္ေလ့လာထားရတယ္။ ဆ၇ာကပိုတတ္ သြားျပန္တယ္။ဆရာကတိုးတက္ေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြပါ အသိတိုးျပန္တယ္ ….။သူတို႔လမ္းက တုိးတက္ဖို႕ခ်ည္းပဲ ။ ဒီလိုပံုစံမ်ိုးျဖစ္ေနေအာင္ပ်ိဳးေထာင္ဖို႔အတြက္ ဆရာေရာ ေက်ာင္းသား မွာပါတာ၀န္ရွိတယ္ လို႕   ျမင္တယ္ ။ ဆရာကပိုအခ၇ာက်တယ္ ။
စာသင္ခန္းဟာအျမဲျပည့္မေနေပမဲ့ ေက်ာင္းနားက game ဆိုင္ေတြကေတာ့အခ်ိန္တိုင္းနီးပါးျပည့္ေနတတ္တာ သက္ေသပဲေလ။

ငါအစတုန္းက medical subjectsေတြကိုေလ့လာဖို႔ဆုိရင္ မွတ္ဥာဏ္ဟာ အေရးပါဆံုးလို႔ေတာင္ထင္ခဲ့ဖူးတယ္လွ၀ိုင္းေရ ။ တျဖည္းျဖည္းနဲ့သိလာရတာကေတာ့ မွတ္ဥာဏ္ဟာ အားလံုးရဲ႕ဆရာၾကီးမဟုတ္ဘူးဆိုတာပဲ ။ မွတ္ဥာဏ္ဟာ အေရးပါသေလာက္ပါေပမဲ့ သူရဲ႕ role မွာ limitရွိတယ္လွ၀ိုင္းရ ။ way of thinking ကသာအခရာပဲ…။သူ႔မွာ ဘာအကန္႔အသတ္ မွမရွိဘူး…။အဆံုးအဆမရွိဘူး သူ႔ရဲ႕အေရးပါမႈက။
‘It is possible to store the mind with a million facts and still be entirely uneducated’ ဆိုသလုိမ်ိဳးေပါ့ ကြာ ။အခ်က္အလက္ေပါင္း သန္းေပါင္းမ်ားစြာမွတ္ထားေနေပမဲ့လို႔ ဘာမွမတတ္တဲ့သူျဖစ္ႏုိင္တယ္တဲ့ ။ငါတို႔ medical subjects ေတြဟာ lists ေတြသိရုံ နဲ့ေဆးကုလို႔မရဘူး။နားလည္ဖို႔လည္းလိုတယ္ ။ေတာ္ေတာ့ကိုလုိပါတယ္ ။အေၾကာင္းအရာကိုမွတ္မိေနရံု သိေနရံုနဲ႕ေတာ့ မလံုေလာက္ဘူး။ ဆက္စပ္ျပိးေတြးေခၚ္စဥ္းစားတတ္ရမယ္။ အသံုးခ်တတ္ရမယ္။ ငါတို႔ေက်ာင္းသားေတြဟာ မွတ္ဥာဏ္ကိုအမ်ားၾကိးအားကိုးၾကတယ္ ။ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြဟာေတာ္ၾကပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္လည္းမွတ္သားႏိုင္စြမ္းရွိၾကပါတယ္ ။စာလည္းအင္မတန္က်က္ၾကတယ္ ။စာေမးပြဲမွာဆိုလည္း ….စာက်က္စြမ္းရည္ေတာ္ေတာ္ရွိသူမ်ားၾကေတာ့ ေတာ္ေတာ္အမွတ္ေကာင္းၾကတယ္ ။ ဒါေပမဲ့ တကယ္နားလည္လားဆိုေတာ့ ေက်ေက်လည္လည္သိမွ က်ဳပ္ေရးတယ္ ေျပာတယ္ဆိုတဲ့ေက်ာင္းသားက ေတာ္ေတာ့ကို ရွားတယ္ ။ေတာ္ေတာ္ေလးကိုရွားပါတယ္။ သူတို႔မွတ္မိတာ သူတို႔ေျဖလိုက္တာပဲ ရွိတာ။
ဆိုၾကပါစို႔…..ငါ တတိယႏွစ္တုန္းကဆိုရင္ clinical teachings အေနနဲ႔ system Cardiovascular system respiratory system စသျဖင့္သူတုိ႔နဲ႕ပတ္သက္တဲ႔ history physical examination ေတြကိုဖတ္ရမွတ္ရေလ့လာရတယ္။ ရလည္းရတယ္ ။ဆရာေမးရင္ေတာ့ေဒါက္ေဒါက္ေဒါက္ေဒါက္နဲ႕  ေျဖထဲ့လိုက္တာပဲ ။ဒီ မွာ ဘာေၾကာင့္ေမးရတယ္ ။ဘာေၾကာင့္ စမ္းသပ္ရတယ္ဆိုတာကိုေတာ့…မသိရိုး အမွန္ပါ ။သူမ်ားေယာင္လို႔ေယာင္အေမာင္ေတာင္မွန္းေျမာက္မွန္းမသိ ခဲ့ (ခုေတာ့သိတာေပါ့ )။ ဒါနဲ႕ပတ္သက္လို႕ ငါတို႔ဆရာပါေမာကၡဌာနမွဴးတစ္ဦး ေျပာတာကေတာ့….’ I almost always had to suppress my irritation and anger at the mere mentioning of very unusual and never-ever-encountered esoteric sings of infective endocarditis ie Osler’s nodes, Janeway’s lesions, Roth’s spot and blah, blah, blah…..then ,why on earth did these young pig-heades regurgitate the ingested facts like parrots without knowing the meaning and significance of these physical signs to our very faces ? The answer is simple and plain- because we teach these to the students ; as you sow, so shall you reap ‘ ဆိုျပီး ျငီးျပခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေတြဟာျဖစ္ရတာေက်ာင္းသားေတြမွာသာအျပစ္ရွိတာမဟုတ္ သင္ၾကားေပးတဲ့ဆရာနဲ႔ system မွာပါ တာ၀န္ရွိတယ္လုိ႔ေျပာခ်င္တာ ။

သူမ်ားႏိုင္ငံကေက်ာင္းသားေတြ ဟာေနာက္ဆံုုးေပၚေတြ႕ရွိခ်က္ေတြ ေဆးကုထံုးေတြကို ေဆြးေႏြးေနၾကစဥ္မွာ….ငါတို႔က အရင္ကသူေတြေတြ႕ရွိသြားၾကတဲ့ရွိခ်က္ေတြကိုေတာင္အရမက်က္ရေသးဘူးဆိုသလိုျဖစ္ေနတာ။ ဘယ္ေတာ့မ်ားမွသူတို႔ကိုမီႏုိင္ပါ့လွ၀ိုင္းေရ ….။

သူတို႔ကငါတို႔ကို informationေလာက္ပဲေပးတာ ။ ဒီဟာက ဘယ္ကေနဘယ္လိုေၾကာင့္ျဖစ္သြားရတာဆိုတာ ေက်ေက်လည္လည္ေျပာျပ ေတြးေခၚသံုးသပ္ျပေပးတဲ့သူ ကအရွားသား ။ ငါးကိုပဲေပးေနၾကတာ …ငါးျမွားနည္းကိုမေပးၾကဘူး ။ငါးကိုေပးၾကေလေတာ့ …..တစ္ခါစားအတြက္ပဲရမွာ ။ အျမဲတမ္း အလုပ္မျဖစ္ဘူး ။ဆိုလုိတာက ဆရာက ဒီစာပုဒ္ကို နားလည္ေအာင္ မွတ္မိေအာင္ရိုက္သြင္းေပးလုိက္ၾကတာ …။အင္း ေက်ာင္းသားကလည္း တသေ၀မတိမ္း လုိက္က်က္ၾကတာ ။ မွတ္မိရင္ ေျဖတယ္ ။မမွတ္မိရင္မေျဖတတ္ေတာ့ဘူး ..။လက္ေတြ႕မွာလည္းသိပ္အသံုးမခ်တတ္ၾကဘူး ။ မွတ္ဥာဏ္ကိုိ အျပည့္အ၀သံုးေအာင္ တြန္းပို႕ေပးၾကတာ….။စဥ္းစားဖို႕ဆိုတာ ငါတို႕အလုပ္မဟုတ္သလိုျဖစ္ေနတယ္။ဘာလို႔ျဖစ္ရတာ ၊ဘာေၾကာင့္ ၊ဘယ္လို ဆိုတာေတြမေမးတတ္ေတာ့ဘူး ။
မွတ္ဥာဏ္ကိုအားကိုးလို႕ကေတာ့ တစ္ေန႕ဒုကၡလွလွေတြ႕မွာပဲ ။ ဦးေႏွာက္ရဲ႕အလုပ္ကိုက ေမ႔ဖို႔ပဲေလ ။ေမ့မွာပဲ။ ဆရာၾကီးတစ္ပါးကေတာ့ ခု အသက္ၾကီးလာေတာ့ စာေတြကိုသိပ္မမွတ္မိေတာ့ဘူး ။ ငယ္ငယ္တုန္းကလိုဦးေႏွာက္ကလည္းမထက္ေတာ့ဘူး ဆိုေတာ့ စဥ္းစားေတြးေခၚနည္းကို ပဲအားကိုးရေတာ့တယ္ လို႔ေျပာဖူးတယ္ ။ တစ္ခါတစ္ေလ တစ္ခ်ိဳ႕ဆရာၾကီးေတြ ေ၇ာဂါတစ္ခုနဲ႕ပတ္သက္လို႕ စဥ္းစားေတြးေခၚဆက္စပ္ျပတာ အင္မတန္ အံ႕ၾသဖို႔ေကာင္းတယ္ ။သိပ္လွတယ္။သူတို႔ကလည္းစဥ္းစားနည္းေတြးနည္းကိုအေလးေပးတာ၊ အခ်က္အလက္ဆိုတာ မွတ္လုိက္ေမ့လိုက္ပဲေလ။မွတ္ပံုမွတ္နည္း ေတြးပံုေတြးနည္းက အခရာလို႔ေျပာတယ္ ။ ခက္တာက အဲလို လမ္းညြန္ျပသေပးတဲ့ဆ၇ာၾကီးေတြဆိုတာကလည္း သူ႔အလုပ္နဲ႔သူရႈပ္ေနတာဆိုေတာ့… ငါတို႔နဲ႔အျမဲထိေတြ႕ေနနိုင္တာမဟုတ္ဘူး ခဏတျဖဳတ္ေလာက္သာေတြ႕ၾကရတာေလ ။ ငါတို႔နဲအျမဲတမ္းေတြ႕ရတာက သူတို႔ေလာက္ မဟုတ္တဲ့ ဆရာေတြေလ …။

ဒီလုိ စဥ္းစားနည္းကို သိပ္အသံုးမျပဳဘဲ မွတ္ဥာဏ္ကိုခ်ည္း လြတ္သံုးေနတာဟာ education system ရဲ႕ပေယာဂမကင္းဘူး လို႕ငါေတာ့ျမင္တယ္ ။system ကိုက exam-oriented systemဆိုေတာ့ စာေမးပြဲေအေရးသာအဓိက ၊စာေမးပြဲေအာင္ေ၇းသည္သာမဓာန ၊ စာေမးပြဲေအာင္ေ၇းသည္သာ ပထမ ျဖစ္ကုန္ၾကေရာ ။စာေမးကပြဲေအာင္ဖို႕အတြက္ဆိုရင္ five stars ေတြကိုေစာင္းေပးက်က္ၾကတယ္ ။ စာေမးပြဲေအာင္ဖို႔အတြက္ကေတာ့ ဒီေလာက္က်က္ရင္ကို ရေနျပီဆိုေတာ့ သိပ္အပင္ပန္းမခံၾကေတာ့ဘူး ။ဒီေတာ့ ၁၀ ပုဒ္ေရြးက်က္လို႕ ၆ပုဒ္နီးပါးတိုးျပီး ေအာင္သြားသူေတြလည္းမရွားလွ ။ကံေကာင္းရင္ ဂုဏ္ထူးမွတ္နားပင္၀ဲလို႕…၀ဲလို႕ ပဲ လွ၀ိုင္းေရ။
ျပိးေတာ့ ေအာင္ဖုိ႕အတြက္ ဘယ္text bookေတြကုိမွဖတ္ေနစရာမလိုိေတာ့ဘူး။ဖတ္လည္မဖတ္ၾကပါဘူးအမ်ားစုက…။မဖတ္ၾကေတာ့တဲ့အျပင္ ရွိျပီးသားsimplified handouts ေတြကိုေတာင္ ပိုျပီး လုပ္ပစ္ၾကတယ္။ေဆးပညာမွာသူမ်ားႏိုင္ငံေတြနဲ႕မ ယွဥ္နိုင္တာဘာဆန္းလို႕လဲ။ သူတို႔ဆီမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕ဖတ္ၾကျပီး ေနာက္ဆံုးေတြ႕ရွိခ်က္ေတြကို ေက်ာင္းသားခ်င္ေဆြးေႏြးေနၾကခ်ိန္မွာ ဒို႕ဆီကေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ စာေမးပြဲကိုအမွတ္ေကာင္းေကာင္းနဲ႕ေအာင္ဖို႕အေရး တိုေတာင္းပိုေကာင္းဆိုတဲ့ မွတ္စုေတြကို ရသမွ်လုိက္စုုျပိး ျပဲေနေအာင္က်က္ေနၾကရတယ္ ။(အာျပဲေအာင္ )

ဒီလုိလုပ္ျပီးအမွတ္ေကာင္းတာကိုပဲ မသိတဲ့သူေတြက အထင္ေတြလြတ္ၾကီးၾက…။အမွတ္မ်ားဖို႕  သည္သာသူတို႕ရဲ႕ အႏၱိမပန္းတိုင္ေတြျဖစ္ကုန္ၾက ။အားက်အတုယူမႈေတြလြဲမွားကုန္ၾက ။
အတန္းမွန္မွန္တက္ေရးမတက္ေရးကိစၥ ၊ က်ဴရွင္ကိစၥ ၊ ဆရာေပၚမူတည္ျပီး (စာစစ္သူေပၚမူတည္ျပီး) အမွတ္ေတြ ကြာၾကတာေတြကေတာ့ သိပ္အေရးမပါေလာက္ဘူးထင္လုိ႕ထည့္မေျပာျပေတာ့ပါဘူး ။
ဒါေတြကေတာ့ငါတို႔တကၠသိုလ္ကအားနည္းခ်က္ေတြကို ရင္နာနာနဲ႕ေျပာျပတာပါ ။ အားသာခ်က္ေတြလည္းအမ်ားၾကီးရွိပါတယ္ ။
ေနာက္မွပဲ ငါဆက္ေျပာျပေတာ့မယ္ .။။

က်န္မာေရးဂရုစိုက္ေနာ္ လွ၀ိုင္း။ ေကာင္းေကာင္းေနေနာ္ ။


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: